Wednesday, January 26, 2011

Pergi Bukit Cerakah :-)



Salam ukhuwah semua...:-)

Pernah pergi Bukit Cerakah x? Mesti pernah kan. Dulu mula-mula pergi aku ikut rombongan cek Kiah kampung aku. Mase tu umur dalam 9 tahun. Seronok.Rase cam nak pergi oversea "keterujaannye". Almaklumlah...budak-budak....Pastu...pada Sabtu lepas bersamaan 22 January 2011...aku and the geng bas sekolah pergi lagi ke Bukit Cerakah.

Cik Iffa dan Cik Neti ada. Cik Jue xde...xpelah len kali kumpul bagi semua ade yer...

Okeh..(imbas balik ape kita buat masa zaman kanak-kanak dulu)ZZZZzzzzzzzzzz


Yang paling aku ingat ade replika arnab.

Sekarang still ada lagi.




Tu besar kan...tapi sedih tengok sebab x nampak warna putihnye dah...sob3...( terkenang mase dulu excited giler2 tengok arnab beso ni.
Mase tu warnanya putih suci lagi.





Tengok ni sampai-sampai terus ambik gambar. Muke aku paling teruja.Dah. Jangan tengok lama-lama.
Malu.






Nie mase tengah jalan kaki menuju ke rumah 4 musim...Aku paksa Cik Neti tangkap gambar aku dan Cik Iffa kat sini sebab aku rasa pemandangannya cantik. Bau hutan dan pokok-pokok susah nak dapat. Try la pergi.





Time ni musim salji...sejuk sangat. Sangat sejuk wooooooo.......... -10...
Tapi x dapat main salji tu.Cuma ambik gambar dan tengok sahaja. Okay.


Nie info pasal jadual musim...in case kalo korang nak pegi sane lagi...pertama kali pergi...or saje-saje nak pergi...


November- Feb - Musim Salji
Mac - Mei - Musim Bunga
Jun - Ogos - Musim Panas
September - November - Musim Gugur/ Luruh




Seminit yang pertama...kami masih boleh senyum dan posing. Masa tu tak de la rasa sejuk sangat. Belagak lagi masa tu. Pastu bile cakap mulut kuar asap sebab sejuk.



Tidak berapa lama kemudian, bibir masing-masing pucat. Aku saje xmo letak gambar aku time tu. Malu. :P

Muka masing-masing pucat kesejukan yang amat. Jomla keluar. Nanti tak pasal-pasal aku kene call ambulan sebab ade orang pengsan kesejukan. Tak mo la. Jom2 keluar dari sini. Jangan degil.







Ni pic on the way nak balik dah...Sebenarnya banyak lagi tempat menarik dekat sini...tapi x sempat nak explore semua kerana kesuntukan masa. Contohnya bermain kayak, berbasikal, melawat taman haiwan, taman herba, dusun buah-buahan dan macam-macam lagilah. Kalau nak tahu silalah pergi sendiri tentu berbaloi. :-)

Babai..........:-) love u alls.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana tinggalkan komen anda :-)