Tuesday, May 08, 2012

Polka Dot : Design : Inspirasi Raya 2012




Assalamualaikum   :-)


Hari ini hari yang sungguh hebat. :-) Alhamdulillah masih diberi kesempatan oleh Allah untuk hidup lagi. Mood happy jer kan. Hehehe. Petang tadi pi cari buku Pengajian Am kat kedai buku tapi abis. huhu tapi ade ganti buku lain ada jugak lah nak tambah pengetahuan am saye.

Lepas jalan - jalan dalam kedai buku tu..kami pergi ke kedai kain. Kulihat kain ela pattern polka dot masih ade lagi di area Teluk Intan. Tengah In lagi nampaknye walaupun tahun 2011 dah muncul trend baju kurung polka dot tu. Cuma persembahannya dipelbagaikan. Ada yang tambah corak bunga-bunga dan ada yang baju polka dot dan kain stripe.

Tapi tadi x sempat nak amek gambar lah. Balik rumah terus google.

Nah ini contohnya:





Polka dot pink putih simple dan cantik..







Tengok budak ni teringat zaman kecik-kecik dulu...bile benggali jual kain datang rumah bawak baju kanak-kanak ade polka dot...beria-ia aku suh mak belikan...kadang-kadang dapatlah..tapi selalu x lah...haha ...yela mak aku pentingkan keperluan daripada kehendak. ( kalo nak sangat buat-buat nangis).

Panjangnye caption. :-)





Ini tidak adil tidak adil bagiku......( terngiang-ngiang lagu Yuna ni bile nengok design baju ni) hanya yang bertubuh langsing disarankan pakai design camni. :-(  Aku bukan langsing tapi langsi. Ehh merepek. Tapi serius comel.




Baju polka dot sebenarnye simple dan ala-ala keanak-anakan. Tapi boleh dinaik tarafkan dengan menambah renda eklusif dari kedai yang menjual renda yang berhampiran. Kalau nak mahai letak le renda Perancis..Ohoiiii....Kalo nak guna renda biasa pon boleh kan asal x nampak pelik. jimat sikit. :-) yang penting kreatif.

( Saya bukan designer tetapi saya suka mereka-reka baju...bukan reka cerita.haha)


Baiklah. Izinkan saya undur diri. Nanti saya ada periksa. Doakan saya berjaya ya. :-)



No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana tinggalkan komen anda :-)