Friday, May 06, 2011

KOLEKSI GAMBAR LAMA DAN BARU SERTA GAMBAR KAHWIN KAWAN-KAWAN










Assalamualaikum......


Yes...saya sudah agak free kerana thesis sudah dihantar utk buat hardcover. Now,time to do the article paper. Last kot... Harap-harap gitulah.Doakan yer...



Sementara itu, mahu buat iklan di sini..tiba-tiba teringat kawan-kawan lama, masesekolah-sekolah dulu. Yela bila bukak FB saje, gambar kawen, gambar tunang, gambar nikah, jemputan kawen, dan seangkatan dengannyer.........dan byk gak aku menghabiskan masa melihat-lihat, mengomen2, memuji-muji...CANTIKNYE DIE, LAINNYE DIE...... ANGGUNNYE DIE......dan bla3........



Hehehe.......jgn tanye aku bile lagi ok?? Nanti adela ye. Sabar2... ;-)



Dan ingin lah memperkenalkan beberapa org kwn-kwn ku zaman kecik2 dan sekolah dulu...zaman main zero point pon ado.

Ni gambar kesukaan aku. Kerana nampak baik bebeno yang amat. Lihatlah. Cube teka yang mana aku. Hehehe ok2 awok kabo.

Dari kiri berdiri: Dayah, Ira(married), Me Comey, Ilah(will be married soon), Ikin(married /1 daughter)

Duduk dari kiri: Badariyah Btan Apandi(nama betul aku paling ingat), Marlina (sedap nama dia mase sekolah aku kagum dgn nama die), imah, Wana( kawan aku mase same-same lari dari sekolah sebab dokor gigi dtg)


Yang paling x menahan saya di tgh itu paling beso bertudung labuh pula...Nak tau x dulu pernah pegi temuduga nak masuk sekolah agama tapi x dapat sebab markah B sahaja semua ujian bertulisnya. Xpa2 ada hikmahnya.Sedih.



Gambar budak-budak lelaki tiada kerana mereka sibuk berlari-lari ke kantin sekolah untuk membeli buah jambu batu dan keropok ikan yang ada sos di tengah-tengahnya.

Tapi kami bukan anti lelaki......masuk sekolah menengah baru bajet2 anti lelaki..konon 2 sape yg anti lelaki saham tinggi. MEMANG PON SAHAM TINGGI.

hahahahhahaha sila jgn muntah hijau.




Lela, Wani, Syikin, Shima, Mas, Faridah

(kain merah adalah pembimbing rakan sebaya: dan saya bajet wanita melayu terakhir sila jgn muntah hijau)
Haaaaaaaaaa...masa ni baru bajet2 ayu dan x lyn bebudak lelaki. (YEKE) Tapi setakat usha2 mana yg bkenan tu ade le kalo x de kire tipu la. Ok STOP. Masa ni bajet memberi perhatian sepenuhnya pada pelajaran demi masa depan yang gemilan, cemerlang, terbilang tapi bukan helang.
Mase jgk ak kenal si dia.(aik )



Berbalik kepada kawan zaman kecil. Ira. Mase kecik selalu g klinik desa dan jumpa die. Mak die ni nurse kat situ. Dan aku pon pegi klinik sebab nak timbang berat bdn aku. (Eh canne aku bleh ingat? mase tu baby kot..)

Yang paling aku ingat mak die ajar mak2 bay di kg ku memasak mknn berkhasiat utk bayi iaitu bubur nasi yg dicampur sayur dan ikan bilis. (betul aku ingat).

Di hadapan klinik itu ada pohon bunga kemboja , bunganya bewarna pink dan aku selalu kutip nak bawak balik. Ape motif?? Aku pun x tau nanti aku fikir balik. Dan budak Ira ni selalu memerhatikan gelagatku kerana tidak mahu aku bwk balik bunga kemboja itu.. Hahahah comel sungguh kamu..dan tanpa kamu sedari aku bwk balik juga bunga itu.lalalallalalala

(kalo Ira baca enty ini anggaplah ini hadiah sempena persahabatan masa kecil kita )hehehehhe


Dan tanpa aku sedari masing-masing sudah dewasa...dan kamu semua semakin cantik okey.......


Tahun 2010, Ini majlis persandingan Ira...hehe sudah besar kamu...cantik pula tu.
Dari kiri Wani, Ira, Shima, Aku (ketot jer nape x cukup kalsium mungkin)


Mei 2010. ni Azila kawan mase kecik2 jugak...dok sebelah umah jer .Cantik sungguh die di hari persandingan...Kamu lihat x? Baju ku ini dgn baju di atas di ulang pakai..hahaha tahun yg sama x apa bukan? Tgok betapa ramai nye kwnku kawen sehingga bajuku terpaksa dirotate2 (alasankah?hehehe)



Ni Shima n Arul, kwn mase sekolah menengah...

2011, sorry x dapat pergi, menyesal juga tapi apakan daya, saya exam time tu...Wish u all happy forever...sweet couple.:-)



Ha ni dia.......Siti Zubaidah yg sangat baik cantik pula tu. Kwn masa degree kelas lain tapi selalu juga la teserempak...sembang sikit2.. Sangat suke tgok pic kawen die.Simple but nice, so sweet okey....ade iras -iras lisa surihani pulak tu. Semoga berbahagia okey....




Baiklah...saya mahu sambung buat article. Kamu -kamu...jgn malu-malu doakan saya yer...heheheheheeh:-)

1 comment:

Terima kasih kerana tinggalkan komen anda :-)