Wednesday, June 22, 2011

Bekejolah kito..sekueknyo......(*_^) jangan sampai lupa akhirat...

DOA WAKTU MULAI BEKERJA

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih dan Pengampun.

Ya Robb,kubawa rasa syukur atas Berkah dan Hidayah-Mu

Kusampaikan Kasih dan Sayang-Mu ketika aku memasuki ruang kerja

Ya Robb,terima kasih atas semua berkah Mu Yang telah menjadi hartaku

Sungguh suatu kebahagiaan untuk menggunakan

Dengan penuh tanggung jawab dan sebaik baiknya

Ya Robb,terima kasih atas darah segar kebenaran dan keindahan

Yang membangkitkan idea-idea kami, tenaga kami,kreativiti kami,

Sehingga pada pekerjaan sekecil apapun tetap kusampaikan KeberkahanMU

Ya Robb apabila aku ragu,bimbinglah aku

Apabila aku takut ,bangkitkanlah aku

Apabila aku kebingungan,tunjukanlah jalan dalam cahaya SuciMU

Perkenankan pekerjaan dan caraku menyelesaikan

Limpahkan harapan,kegairahan dan kebahagian

Kepada semua yang berhubungan denganku

Ya Robb,seandainya hari ini menjadi hari

Yang membuatku tegang

Perkenankanlah aku bersandar padaMU

Duhai yang Maha Pengampun

Terima kasih atas perkenanMu

Amin ya Rabbal alamin.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana tinggalkan komen anda :-)