Friday, October 07, 2011

Hari ini hari ape............? Hari ini hari Jumaat...yang YEAY dan YEAY dan YEAY

Bile cakap 'hari ini hari ape...............?' ujungnye panjangkan sikit suara ye. Teringat zaman sekolah tadika dulu. Cikgu Norsiah (nama cikgu masa tadika ye) akan tanye soklan tu pada setiap hari, setiap pagi dengan nada yang nyaring dan beralun-alun you.  Maka kami sebagai pelajar yang omey2...tesik2......akan menjawab secara beramai-ramai seperti ini..' Hari ini hari Jumaat, bersamaan dengan sepuluh haribulan dua seribu sembilan ratus sembilan puluh dua!!!!!!!!!!!' cute kan? ahaha...bile teringat balik masa itu terasa diri ini sudah dewasa tua.  1992 tu. Alhamdulillah sampai sekarang masih diberi nikmat kehidupan oleh Allah..ok.

Itu kisah 25 tahun yang dulu saja aku cakap di sini supaya korang tahu bahawa aku pernah kecik. eh apakah aku melalut ini.

Harini sudah dua minggu training..em bosanla asyik ckp pasal training kan.. hehe nak share pic ni leh x? leh la ek..saje je coz terjumpa masa main-main kat fb td....amek kt link kengkawan ajer....




INI DIA







Rasulullah SAW pun selalu bersenda gurau dengan Saidatina Aisyah. Kata hadis Nabi SAW yang ringkas dalam pencarian pasangan yang secocok dengan anda:

"..sehingga kamu dapat tertawa dengannya dan ia tertawa denganmu.."( HR Muttafaqun 'Alaih )p/s : Cubit mesra pipi si isteri, dapat pahala. Cubit mesra pipi si suami, dapat pahala. Berpahala, membawa ke SYURGA..(✿◠‿◠)


heeeeeeeeeheeeeeeeeeeeeheeeeeeeeeeeeeee :-)

just want to share okey...jangan fikir lain yer :P







* Sangatlah suka hatiku kerana hari Jumaat datang lagiiiiii..............;-)



tata...................

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana tinggalkan komen anda :-)