Thursday, January 06, 2011

Bersyukurlah dengan apa yang ada...




Assalamualaiku....hai...pagi ni baru je pas wat keje rumah....tibe2 dtg idea nak tulis pasal tajuk di atas.

Sebagai manusia biasa, kite kdg2 rase org lain lebih bahagia, lebih kaya, lebih gembira, lebih pandai dan lebih segala lebih daripada kite. Dan berikutan itu, kite merasakan kesedihan dan menyesali tentang kehidupan yang kita alami.Dan kdg2 ia memberi tekanan yang amat pada diri kita...dan minda kita tertanya2 kenapa dan kenapa..

Padahal, tanpa kita sedari..sebenarnya kita beruntung...kerana sebenarnya masih ramai lagi insan2 yang kurang bernasib baik daripada kita...kita masih mampu melihat..padahal ada insan yang tidak mampu melihat..mahupun mendengar serta bergerak bebas.. kita mampu mkn apa sahaja yang kita inginkan...padahal ada insan lain yang kais pagi makan pagi..kais petang makan petang. Kita mampu memakai pakaian yang berjenama mewah..padahal ada insan lain yang xmampu untuk membeli pakaian pon dan hanya mengharapkan belas ihsan org lain..kita mampu untuk bergelak ketawa sambil bersuka ria...padahal ada insan lain yang bertungkus-lumus demi sesuap nasi...

Owh...entri ini entri tentang cara kita perlu berfikir tentang sekeliling kita...bahawasanya kita perlu bersyukur tentang apa yang kita ada...kalau nak sesuatu perlulah berusaha...dan pandanglah sekeliling kita dengan mata hati...bukan mata kail atau mata hati yang sombong.

See u again...:-)

2 comments:

  1. waaa kemain cun bergaya lening yerp hehee

    ReplyDelete
  2. biase je le cik iffa comey..ngeh3!!

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggalkan komen anda :-)